ŞCOALA ŞI COMUNITATEA-MOTORUL PREGĂTIRII PROFESIONALE LA NIVEL EUROPEAN
Programul : PROGRAMUL DE ÎNVĂŢARE PE TOT PARCURSUL VIEŢII
Programul sectorial: LEONARDO DA VINCI
Proiectul : LLP-LdV/VETPRO/2007/RO/054
PRIORITĂŢI NAŢIONALE
- Analiza organizării instituţionale a organismelor similare-mecanisme de asigurare a calităţii, componente teoretice versus componente practice ale educaţiei, dezvoltare curiculară şi adaptarea la piaţa muncii
- Analiza diferitelor abordări, metode şi instrumente în consilierea şi orientarea profesională prin comparaţie pe diferite tipuri de organisme-şcoli ,întreprinderi, organizaţii
- Formarea personalului didactic şi a formatorilor cu privire la utilizarea metodelor de predare învăţare, utilizarea tehnologiei informaţionale şi a comunicaţiilor, altor mijloace de predare adaptate la nevoile diferiţilor beneficiari şi centrate pe cei care învaţă
Obiectiv specific: Susţinerea îmbunătăţirii calităţii şi inovaţiei în sistemele, instituţiile şi practicile de învăţământ şi formare profesională
Obiectiv operaţional: Îmbunătăţirea calităţii şi creşterea cooperării între organizaţiile de formare, întreprinderi, parteneri sociali şi raporturile cu alte organizaţii în ansamblu din Europa.
Organizaţii implicate:
- GRUPUL ŞCOLAR AL. VLAHUŢĂ ŞENDRICENI- ROMÂNIA – promotor-organizaţie de trimitere
- LYCEE D´ENSEIGNEMENT GENERAL ET TECHNOLOGIQUE AGRICOLE -LEGTA „EDOUARD DE CHAMBRAY”–GOUVILLE –FRANŢA –partener - organizaţie de primire
Durata stagiului : 2 săptămâni
Număr participanţi : 6
Participanţi : cadre didactice din unitatea şcolară implicate în
· managementul instituţiei şcolare
· formarea profesională iniţială a tinerilor,
· derularea procedurilor de asigurare a calităţii în învăţământul profesional şi tehnic,
· implementarea reţelelor parteneriale TVET şi a formării adulţilor,
· organizarea activităţilor extracuriculare,
· parteneriatele cu agenţii economici şi asociaţiile de părinţi
Perioada de derulare a stagiului : 6 octombrie 2008 - 19 octombrie 2008
Buget aprobat:14.760 EURO repartizat astfel:
- Gestiune şi control -1800 EURO
- Pregătirea participanţilor -2400 EURO
- Cheltuieli de subzistenţă -7860 EURO
- Cheltuieli de călătorie -2700 EURO
Activităţi derulate:
· Seminar - dezbatere cu participarea colectivului de cadre didactice de la Liceul E Chambray , a responsabililor cu sistemul educaţional din Ministerul Agriculturii şi Ministerul învăţământului din Franţa.
§ realizarea unei paralele între sistemele de învăţământ din cele 2 ţări,
§ analizarea structurii formării profesionale din România şi Franţa,
§ probleme actuale şi de etapă ale învăţământului modern european.
· Activitate în parteneriat în cadrul Centrului de informare şi orientare din Evreux
§ cunoaşterea modului de organizare a centrului din Evreux şi Rouen
§ activităţile în care este implicat Centrul, realizări
§ analiza surselor de finanţare, a programelor parteneriale existente
· Rolul comunităţii în funcţionarea eficientă a unităţii şcolare
§ parteneriat cu reprezentanţii autorităţii locale din Gouville reprezentanţii regionali, reprezentanţii sindicatelor din Liceul E Chambray , ai agenţilor economici.
§ implicarea comunităţii în funcţionarea şcolii,
§ finanţarea unităţilor de învăţământ,
§ rolul realizării veniturilor extrabugetare şi utilizarea acestora de şcoală.
· Inserţia socioprofesională a absolvenţilor din învăţământul profesional şi tehnic.
§ Întâlniri, dezbateri cu agenţi economici , parteneri ai şcolii din Gouville,
§ analiza modului de organizare a activităţii de instruire practică şi în special a celei comasate în parteneriat cu agenţii economici.
§ Analiza şi compararea procedurilor de certificare a competenţelor profesionale în învăţământul profesional şi tehnic
· Rolul activităţilor extracuriculare în dezvoltarea personalităţii elevilor.
§ Dezbatere cu participarea consilierilor educativi din unităţile de învăţământ franceze.
§ Activitate în parteneriat cu Asociaţia elevilor şi Asociaţia părinţilor părinţilor din liceul E Chambray.
§ Analizarea oportunităţilor pentru noi proiecte parteneriale între cele şcoli.
· Evaluarea unităţii şcolare
§ Analiza legislaţiei din cele 2 ţări privind evaluarea periodică a unităţilor şcolare.
§ Dezbateri pe baza principiilor de asigurare a calităţii, a indicatorilor de evaluare , a descriptorilor de performanţă.
§ Identificarea dovezilor în sprijinul evaluării unităţilor şcolare, a traseului de colectare păstrare şi prezentare a dovezilor.
· Participarea la activităţi de predare învăţare moderne
§ Desfăşurarea de activităţi de predare –învăţare moderne, cu accent pe predarea centrată pe elev, în parteneriat de către participanţii la proiect şi cadrele didactice din Franţa.
§ Activitatea s-a derulat la licee de învăţământ general, licee agricole , centre de formare a ucenicilor, centre de formare continuă, din localităţile Gouville, Evreux, Neuborg.
§ S-au identificat şi experimentat metode moderne de predare-învăţare care urmează a fi aplicate în unitatea din România
· Evaluare activităţii din stagiu
§ Activitate finală de evaluare,
§ înmânarea atestatelor,
§ parafarea planurilor de viitor ,
§ definitivarea proiectelor parteneriale viitoare.
Rezultate obţinute:
- Obţinerea certificatului Europas Mobility pentru fiecare participant
- Dezvoltarea la participanţi a competenţelor necesare pentru creşterea calităţii în învăţământul profesional şi tehnic
- Perfecţionarea competenţelor lingvistice,
- Dezvoltarea capacităţii de adaptare şi însuşire a noului şi a inovaţiilor în învăţământul profesional şi tehnic
- Realizarea unor portofolii şi documentaţii bogate în domeniu, ce vor permite creşterea calitativă actului didactic
- Formarea unei imagini clare în ceea ce priveşte cadrul legislativ referitor la formarea continuă a adulţilor, la dezvoltarea relaţiilor parteneriale cu agenţii economici şi comunitatea locală
· Utilizare estimată a rezultatelor
· Derularea altor activităţi în parteneriat cu unitatea şcolară din Franţa
· Utilizarea şi diversificarea metodelor de predare-învăţare
· Autorizarea unităţii şcolare ca furnizor de formare a adulţilor
· Implicarea mai activă a Asociaţiei părinţilor din unitatea noastră şi a comunităţii locale în problematica şcolii
· Diseminare
· Realizare CD de prezentare
· Realizare pliant informativ
· Prezentarea rezultatelor proiectului pe pagina Web a şcolii
· Diseminarea rezultatelor în cadrul Consiliului profesoral al unităţii
· Diseminarea rezultatelor în cadrul cercurilor de specialitate ale cadrelor didactice la nivelul judeţului
· Diseminarea rezultatelor la cercul directorilor şi a consilierilor educativi din judeţul Botoşani
· Diseminarea rezultatelor proiectului în presa franceză
· Articole pentru mass-media locală
· Articole pentru revista Mentor XXI a CCD Botoşani
|