company logo

Prima pagină Activităţi Parteneriate Proiecte derulate sau în curs de derulare
Proiecte derulate sau în curs de derulare
RO-DOGSAGRO2; RO-DOMECHAN ; RO-DOELECT PDF Imprimare Email
Scris de George ROTARIU   
Duminică, 11 Aprilie 2010 20:55

Activitatea/proiectul

VOCATIONAL TRAINING IN AGRICULTURE, MECHANICAL ENGINEERING AND THE FIELDS OF ELECTRONICS / ELECTROTECHNIQUES.

Proiect : RO-DOGSAGRO2; RO-DOMECHAN ; RO-DOELECT.

1.

Perioada în care s-a derulat

12.09.2008 – 26.10.2008

2.

Grup ţintă şi beneficiari, la nivelul parteneriatului

Parteneri în proiect:

- GRUPUL ŞCOLAR „AL. VLAHUŢĂ ŞENDRICENI”-ROMÂNIA

- SENIOR EXPERTEN SERVICE (S.E.S.): dr.sc.agr. ULRICH MEYER-OETTTING; Dipl. ing. BRUNO WEISSENGRUBER; Dipl. ing. HERMANN GRAFE.

Grup ţintă : cadre didactice din unitatea şcolară implicate în formarea profesională iniţială a tinerilor, derularea procedurilor de asigurare a calităţii în învăţământul agricol şi tehnic, organizarea activităţilor extracuriculare, parteneriatele cu agenţii economici şi asociaţiile de părinţi

3.

Coordonator

COLESCU LIVIU –responsabil proiect

4.

Obiective

  • Îmbunătăţirea calităţii şi creşterea cooperării între organizaţiile de formare, întreprinderi, parteneri sociali şi raporturile cu alte organizaţii din U.E.
  • Susţinerea îmbunătăţirii calităţii şi inovaţiei în sistemele, instituţiile şi practicile de învăţământ şi formare profesională

· Analiza diferitelor abordări, metode şi instrumente în consilierea şi orientarea profesională prin comparaţie pe diferite tipuri de organisme-şcoli ,întreprinderi, organizaţii

· Formarea personalului didactic şi a formatorilor cu privire la utilizarea metodelor de predare învăţare, utilizarea tehnologiei informaţionale şi a comunicaţiilor, altor mijloace de predare adaptate la nevoile diferiţilor beneficiari.

5.

Ariile curriculare implicate

Tehnologii şi aplicaţii ; Limbă şi comunicare

6.

Produsele finale si rezultatele obţinute şi gradul lor de utilizare concretă la nivelul parteneriatului, al instituţiei şi în afara acesteia

Activităţile din stagiu au permis:

  • Dezvoltarea la elevi si profesori a competenţelor necesare pentru creşterea calităţii în învăţământul profesional şi tehnic
  • Perfecţionarea competenţelor lingvistice, dezvoltarea capacităţii de adaptare şi însuşire a noului şi a inovaţiilor în învăţământul profesional şi tehnic
  • Realizarea unor portofolii şi documentaţii bogate în domeniu, ce vor permite creşterea calitativă actului didactic

Rezultatele obţinute au permis

  • Derularea pe viitor a altor activităţi în parteneriat cu S.E.S. Bonn di Germania
  • Utilizarea şi diversificarea metodelor de predare-învăţare
  • Autorizarea unităţii şcolare ca furnizor de formare a adulţilor

7.

Metodele de evaluare si de diseminare folosite

· Realizare CD de prezentare

· Realizare pliant informativ

· Prezentarea rezultatelor proiectului pe pagina Web a şcolii

· Diseminarea rezultatelor în cadrul Consiliului profesoral al unităţii

· Diseminarea rezultatelor proiectului în presa romana si germana

· Articole pentru mass-media locală

8.

Impactul (asupra instituţiei, personalului şcolii, elevilor, părinţilor, comunităţii locale, etc.)

Pentru participanţii la stagiu , proiectul a permis :

  • Îmbunătăţirea competenţelor lingvistice generale si tehnice. În acest moment participanţii pot susţine şi participa la o discuţie, pot înţelege puncte esenţiale din vorbirea standard pe teme diferite, pot înţelege texte redactate în limbaj uzual referitor la activitatea profesională a acestora, pot participa la o discuţie fără o pregătire prealabilă, să înţeleagă expresii şi se pot exprima coerent în manieră simplă în scris sau vorbit.
  • Să identifice un nou sistem de formare profesională în care accentul este preponderent pe cel care studiază, să cunoască un alt sistem de formare şi evaluare.
  • Să identifice importanţa comunităţii în dezvoltarea şcolară.
  • Să înţeleagă constrângerile şi să-şi reconsidere aspiraţiile şi idealurile.

Pentru cele două unităţi implicate în proiect, activităţile derulate au condus la

  • Creşterea prestigiului de care se bucură cele două unitati în comunităţile lor
  • Realizarea unor legături durabile materializate prin continuarea colaborării între unităţi în cadrul unor noi proiecte de cooperare
  • Realizarea unor mape cu materiale informative bogate din timpul vizitei.
  • Înţelegerea rolului informării şi consilierii elevilor în alegerea unui traseu educaţional adecvat şi ca o direcţie de acţiune, demararea organizării în campusul de la Şendriceni a unui centru de informare şi orientare educaţională pentru elevii din zona Dorohoi

9.

Caracterul

inovator

· Unitate parteneră a Grupului Şcolar Al. Vlahuţă este axată preponderent pe dezvoltarea agriculturii durabile sector care trebuie revitalizat şi în ţara noastră. Prin derularea proiectului participanţii au identificat ca direcţii de acţiune pentru unitatea noastră formarea, dezvoltarea şi animarea rurală, inserţie socială, şcolară, şi profesională, experimentarea, dezvoltarea şi asigurarea de şanse egale, precum şi cooperare internaţională.

· Câştigul major al proiectului este acela că participanţii au venit în contact cu persoane cu alte mentalităţi faţă de muncă şi aplicare a legilor, cu alte abordări pentru formarea şi educarea tineretului.

· Proiectul a permis realizarea de legături şi reţele de cooperare. Implicarea participanţilor la stagiu pentru derularea unor proiecte de cooperare internaţională de către alte unităţi şcolare din judeţ este dovada că stagiarii au înţeles pe deplin rolurile pe care şi le-au asumat prin participarea la proiect.

10.

Sustenabilitatea activităţilor desfăşurate şi rezultatelor obţinute la nivel instituţional şi la nivelul parteneriatului

Experienţa acumulată de participanţii la stagiu va permite acestora implicarea la nivelul judeţului în activităţi de consiliere pentru derularea altor proiecte de cooperare internaţională.

Ca urmare a acestor stagii ale expertilor S.E.S., am stabilit legaturi cu diferite licee din Germania, cum ar fi liceul „DEULA” din Warendorf – Germania.

 
LLP-LdV/VETPRO/2007/RO/054 PDF Imprimare Email
Scris de George ROTARIU   
Duminică, 11 Aprilie 2010 20:41

ŞCOALA ŞI COMUNITATEA-MOTORUL PREGĂTIRII PROFESIONALE LA NIVEL EUROPEAN

Programul : PROGRAMUL DE ÎNVĂŢARE PE TOT PARCURSUL VIEŢII

Programul sectorial: LEONARDO DA VINCI

Proiectul : LLP-LdV/VETPRO/2007/RO/054

PRIORITĂŢI NAŢIONALE

  • Analiza organizării instituţionale a organismelor similare-mecanisme de asigurare a calităţii, componente teoretice versus componente practice ale educaţiei, dezvoltare curiculară şi adaptarea la piaţa muncii
  • Analiza diferitelor abordări, metode şi instrumente în consilierea şi orientarea profesională prin comparaţie pe diferite tipuri de organisme-şcoli ,întreprinderi, organizaţii
  • Formarea personalului didactic şi a formatorilor cu privire la utilizarea metodelor de predare învăţare, utilizarea tehnologiei informaţionale şi a comunicaţiilor, altor mijloace de predare adaptate la nevoile diferiţilor beneficiari şi centrate pe cei care învaţă

Obiectiv specific: Susţinerea îmbunătăţirii calităţii şi inovaţiei în sistemele, instituţiile şi practicile de învăţământ şi formare profesională

Obiectiv operaţional: Îmbunătăţirea calităţii şi creşterea cooperării între organizaţiile de formare, întreprinderi, parteneri sociali şi raporturile cu alte organizaţii în ansamblu din Europa.

Organizaţii implicate:

  • GRUPUL ŞCOLAR AL. VLAHUŢĂ ŞENDRICENI- ROMÂNIA – promotor-organizaţie de trimitere
  • LYCEE D´ENSEIGNEMENT GENERAL ET TECHNOLOGIQUE AGRICOLE -LEGTA „EDOUARD DE CHAMBRAY–GOUVILLE –FRANŢA –partener - organizaţie de primire

Durata stagiului : 2 săptămâni

Număr participanţi : 6

Participanţi : cadre didactice din unitatea şcolară implicate în

· managementul instituţiei şcolare

· formarea profesională iniţială a tinerilor,

· derularea procedurilor de asigurare a calităţii în învăţământul profesional şi tehnic,

· implementarea reţelelor parteneriale TVET şi a formării adulţilor,

· organizarea activităţilor extracuriculare,

· parteneriatele cu agenţii economici şi asociaţiile de părinţi

Perioada de derulare a stagiului : 6 octombrie 2008 - 19 octombrie 2008

Buget aprobat:14.760 EURO repartizat astfel:

  • Gestiune şi control -1800 EURO
  • Pregătirea participanţilor -2400 EURO
  • Cheltuieli de subzistenţă -7860 EURO
  • Cheltuieli de călătorie -2700 EURO

Activităţi derulate:

· Seminar - dezbatere cu participarea colectivului de cadre didactice de la Liceul E Chambray , a responsabililor cu sistemul educaţional din Ministerul Agriculturii şi Ministerul învăţământului din Franţa.

§ realizarea unei paralele între sistemele de învăţământ din cele 2 ţări,

§ analizarea structurii formării profesionale din România şi Franţa,

§ probleme actuale şi de etapă ale învăţământului modern european.

· Activitate în parteneriat în cadrul Centrului de informare şi orientare din Evreux

§ cunoaşterea modului de organizare a centrului din Evreux şi Rouen

§ activităţile în care este implicat Centrul, realizări

§ analiza surselor de finanţare, a programelor parteneriale existente

· Rolul comunităţii în funcţionarea eficientă a unităţii şcolare

§ parteneriat cu reprezentanţii autorităţii locale din Gouville reprezentanţii regionali, reprezentanţii sindicatelor din Liceul E Chambray , ai agenţilor economici.

§ implicarea comunităţii în funcţionarea şcolii,

§ finanţarea unităţilor de învăţământ,

§ rolul realizării veniturilor extrabugetare şi utilizarea acestora de şcoală.

· Inserţia socioprofesională a absolvenţilor din învăţământul profesional şi tehnic.

§ Întâlniri, dezbateri cu agenţi economici , parteneri ai şcolii din Gouville,

§ analiza modului de organizare a activităţii de instruire practică şi în special a celei comasate în parteneriat cu agenţii economici.

§ Analiza şi compararea procedurilor de certificare a competenţelor profesionale în învăţământul profesional şi tehnic

· Rolul activităţilor extracuriculare în dezvoltarea personalităţii elevilor.

§ Dezbatere cu participarea consilierilor educativi din unităţile de învăţământ franceze.

§ Activitate în parteneriat cu Asociaţia elevilor şi Asociaţia părinţilor părinţilor din liceul E Chambray.

§ Analizarea oportunităţilor pentru noi proiecte parteneriale între cele şcoli.

· Evaluarea unităţii şcolare

§ Analiza legislaţiei din cele 2 ţări privind evaluarea periodică a unităţilor şcolare.

§ Dezbateri pe baza principiilor de asigurare a calităţii, a indicatorilor de evaluare , a descriptorilor de performanţă.

§ Identificarea dovezilor în sprijinul evaluării unităţilor şcolare, a traseului de colectare păstrare şi prezentare a dovezilor.

· Participarea la activităţi de predare învăţare moderne

§ Desfăşurarea de activităţi de predare –învăţare moderne, cu accent pe predarea centrată pe elev, în parteneriat de către participanţii la proiect şi cadrele didactice din Franţa.

§ Activitatea s-a derulat la licee de învăţământ general, licee agricole , centre de formare a ucenicilor, centre de formare continuă, din localităţile Gouville, Evreux, Neuborg.

§ S-au identificat şi experimentat metode moderne de predare-învăţare care urmează a fi aplicate în unitatea din România

· Evaluare activităţii din stagiu

§ Activitate finală de evaluare,

§ înmânarea atestatelor,

§ parafarea planurilor de viitor ,

§ definitivarea proiectelor parteneriale viitoare.

Rezultate obţinute:

  • Obţinerea certificatului Europas Mobility pentru fiecare participant
  • Dezvoltarea la participanţi a competenţelor necesare pentru creşterea calităţii în învăţământul profesional şi tehnic
  • Perfecţionarea competenţelor lingvistice,
  • Dezvoltarea capacităţii de adaptare şi însuşire a noului şi a inovaţiilor în învăţământul profesional şi tehnic
  • Realizarea unor portofolii şi documentaţii bogate în domeniu, ce vor permite creşterea calitativă actului didactic
  • Formarea unei imagini clare în ceea ce priveşte cadrul legislativ referitor la formarea continuă a adulţilor, la dezvoltarea relaţiilor parteneriale cu agenţii economici şi comunitatea locală

· Utilizare estimată a rezultatelor

· Derularea altor activităţi în parteneriat cu unitatea şcolară din Franţa

· Utilizarea şi diversificarea metodelor de predare-învăţare

· Autorizarea unităţii şcolare ca furnizor de formare a adulţilor

· Implicarea mai activă a Asociaţiei părinţilor din unitatea noastră şi a comunităţii locale în problematica şcolii

· Diseminare

· Realizare CD de prezentare

· Realizare pliant informativ

· Prezentarea rezultatelor proiectului pe pagina Web a şcolii

· Diseminarea rezultatelor în cadrul Consiliului profesoral al unităţii

· Diseminarea rezultatelor în cadrul cercurilor de specialitate ale cadrelor didactice la nivelul judeţului

· Diseminarea rezultatelor la cercul directorilor şi a consilierilor educativi din judeţul Botoşani

· Diseminarea rezultatelor proiectului în presa franceză

· Articole pentru mass-media locală

· Articole pentru revista Mentor XXI a CCD Botoşani

 

 
RO/2006/PL97159/E PDF Imprimare Email
Scris de George ROTARIU   
Duminică, 11 Aprilie 2010 20:40

Mediul înconjurător ne priveşte. Ce facem pentru a-l amenaja şi a-l fructifica?

Programul: LEONARDO DA VINCI

Proiectul : RO/2006/PL97159/E

Obiectivele proiectului pentru cele două unităţi şcolare:

consolidarea relaţiilor de parteneriat în vederea înfrăţirii dintre cele două şcoli;

creşterea prestigiului celor două unităţi şcolare prin popularizarea rezultatelor proiectului;

crearea premizelor unui parteneriat durabil bazat pe schimburi reciproce de elevi şi profesori;

demararea activităţii de înfiinţare a unei ferme agroturistice pe terenul aflat în proprietatea Grupului Şcolar «Al. Vlahuţă» Şendriceni

Obiectivele proiectului pentru beneficiari:

dezvoltarea competenţelor lingvistice;

asigurarea coerenţei sistemice şi diversificarea formării profesionale în domeniul agriculturii ecologice şi aplicarea lor în agroturism;

dezvoltarea capacităţii de a accepta şi susţine noul, de a-şi asuma responsabilitatea faptelor proprii, a identifica oportunităţi pentru dezvoltarea profesională şi în afaceri;

dezvoltarea capacităţii individului de a înţelege, exprima şi interpreta gânduri, sentimente şi fapte în diferite contexte sociale;

formarea unor comportamente care să permită participarea eficientă şi constructivă la satisfacerea nevoilor şi evitarea conflictelor din viaţa socială în interacţiune cu ceilalţi, prin participare la viaţa societăţii;

dezvoltarea unei personalităţi armonioase, tolerante, care să îmbine simţul propriei identităţi cu respectul pentru diversitate;

conştientizarea dinamicii lumii contemporane şi necesitatea învăţării continue

Organizaţii implicate:

  • GRUPUL ŞCOLAR AL. VLAHUŢĂ ŞENDRICENI- ROMÂNIA – promotor-organizaţie de trimitere
  • LYCEE D´ENSEIGNEMENT GENERAL ET TECHNOLOGIQUE AGRICOLE -LEGTA „EDOUARD DE CHAMBRAY–GOUVILLE –FRANŢA –partener - organizaţie de primire

Durata stagiului : 4 săptămâni

Număr participanţi : 10+1

Grup ţintă : 10 tineri în formare profesională iniţială de la diverse specializări şi un profesor însoţitor

Perioada de derulare a stagiului :3 octombrie 2007 - 30 octombrie 2007

Buget aprobat:16.620 EURO

Rezumatul proiectului

Proiectul „Mediul înconjurător ne priveşte. Ce facem pentru a-l amenaja şi a-l fructifica?” având codul de proiect RO/2006/PL97159/E, selecţionat şi aprobat pentru finanţare în cadrul exerciţiului de selecţie 2006, a constat într-un stagiu de instruire teoretică şi practică de 4 săptămâni la LYCEE D´ENSEIGNEMENT GENERAL ET TECHNOLOGIQUE AGRICOLE - LEGTA „Edouard de Chambray” din localitatea Gouville, Franţa, precum şi la diverşi parteneri din domeniul agricol, zootehnic şi de mediu ai acestui liceu, parteneri cu care organizaţia de primire are încheiate contracte de cooperare (licee agricole, ferme particulare ).

Tematica proiectului a vizat accesul la informaţii privind practicile şi metodele folosite în protecţia mediului înconjurător pentru realizarea unui echilibru între natură şi colectivitatea umană, dobândirea de noi abilităţi şi experienţă în procedeele specifice de minimalizarea a influenţelor negative ale activităţilor umane, în scopul păstrării echilibrului şi calităţii mediului înconjurător, familiarizarea cu exigenţele de eficienţă la nivel european. Stagiul a permis beneficiarilor să înţeleagă evoluţia constrângerilor ecologice de integrare a dimensiunii ecologice în practica şi în strategia de dezvoltare a propriilor medii.

Acest proiect a sprijinit completarea pregătirii formale şi nonformale, pentru a obţine recunoaşterea oficială a cunoştinţelor dobândite în timpul stagiului.

Beneficiarii au fost 10 elevi în formare profesională iniţială proveniţi de la diverse domenii/profiluri: turism, tehnic, servicii şi resurse naturale şi protecţia mediului.

Stagiul a presupus activităţi care au vizat pregătirea culturală şi pedagogică, precum şi pregătirea de specialitate Această pregătire a fost efectuată de către profesori şi specialişti francezi, numiţi de către mentorul şi tutorele organizaţiei de primire şi s-a realizat în cooperare cu elevi francezi. Pe tot timpul pregătirii profesionale, beneficiarilor li s-a asigurat asistenţă de specialitate necesară ca urmare a numeroaselor experienţe practice efectuate.

Beneficiile obţinute în urma proiectului au vizat dezvoltarea competentelor lingvistice, a perfecţionării celor profesionale în domeniul protecţiei mediului înconjurător, dezvoltarea capacităţii de a accepta şi susţine noul, de a-şi însuşi metode, tehnici şi abilităţi noi, dezvoltarea unei personalităţi armonioase, tolerante care să îmbine simţul propriei identităţi cu respectul pentru mediul înconjurător.

Portofoliile beneficiarilor, materialele informative primite de la partenerul francez au permis dezvoltarea bazei didactice şi a curriculum-ului în domeniul protecţiei mediului, a unei agriculturi ecologice. Cunoştinţele dobândite în şcoală, completate cu cele dobândite în timpul stagiului vor permite beneficiarilor dezvoltarea unor iniţiative în domeniul protecţiei mediului şi a unei agriculturi ecologice. Ele vor fi folosite în cadrul orelor de specialitate ce se vor derula în unitatea noastră.

Proiectul a condus la acceptarea de către beneficiari a importanţei inovaţiilor în domeniul mediului, a conştientizării necesităţii unei pregătiri profesioniste în domeniu şi a unei atitudini active pentru protejarea acestuia. De asemenea, proiectul a contribuit la îmbunătăţirea calităţii actului managerial în cadrul proiectelor de cooperare internaţională şi constituie un exemplu de bună practică în cadrul proiectelor de mobilităţi.

Mentorul proiectului împreună cu profesorul însoţitor şi responsabilii de stagiu au monitorizat permanent derularea optimă a stagiului şi au realizat evaluarea periodică şi finală a beneficiarilor. Certificarea competenţelor dobândite de beneficiari s-a realizat prin eliberarea „Atestatelor de stagiu”. Toţi au obţinut calificativul „Foarte bine”.

Diseminarea rezultatelor acestui proiect s-a făcut cu ajutorul beneficiarilor-participare la ore de dirigenţie, la dezbaterea în cadrul Săptămânii Educaţiei Globale, prin intermediul mediei locale, a revistei şi a paginii web a şcolii. De asemenea a fost realizat un panou dedicat proiectului şi un film de prezentare în power point.

Beneficiarii proiectului au fost:

  1. BORTĂ BOGDAN MIRCEA
  2. CAUCĂ ANDREI
  3. CIOBANU MIHAELA GABRIELA
  4. CRIHAN MARIAN
  5. HAPENCIUC IONELA
  6. MERCIU BIANCA
  7. RAGAZAN MARIAN REMUS
  8. RĂILEANU IOANA SABINA
  9. SANDU IONUŢ ALEXANDRU
  10. ŞODRANCĂ CLAUDIA ADINA

şi

CERNELEANU MIHAIL - profesor însoţitor

 

 
RO/2004/PL93032/E PDF Imprimare Email
Scris de George ROTARIU   
Duminică, 11 Aprilie 2010 20:36

Asimilarea tehnologiilor avansate de valorificare a terenurilor din fermele agricole

Programul: LEONARDO DA VINCI

Proiectul : RO/2004/PL93032/E

Obiectivele proiectului pentru cele două unităţi şcolare:

- consolidarea relaţiilor de parteneriat în vederea înfrăţirii dintre cele două şcoli;

- creşterea prestigiului celor două unităţi şcolare prin popularizarea rezultatelor proiectului;

- crearea premiselor unui parteneriat durabil bazat pe schimburi reciproce de elevi şi profesori;

- demararea activităţii de înfiinţare a unei ferme agroturistice pe terenul aflat în proprietatea Grupului Şcolar «Al. Vlahuţă» Şendriceni.

Obiectivele proiectului pentru beneficiari:

- dezvoltarea competenţelor lingvistice;

- asigurarea coerenţei sistemice şi diversificarea formării profesionale în domeniul agriculturii ecologice şi aplicarea lor în agroturism;

- dezvoltarea capacităţii de a accepta şi susţine noul, de a-şi asuma responsabilitatea faptelor proprii, a identifica oportunităţi pentru dezvoltarea profesională şi în afaceri;

- dezvoltarea capacităţii individului de a înţelege, exprima şi interpreta gânduri, sentimente şi fapte în diferite contexte sociale;

- formarea unor comportamente care să permită participarea eficientă şi constructivă la satisfacerea nevoilor şi evitarea conflictelor din viaţa socială în interacţiune cu ceilalţi prin participare la viaţa societăţii;

- dezvoltarea unei personalităţi armonioase, tolerante, care să îmbine simţul propriei identităţi cu respectul pentru diversitate;

- conştientizarea dinamicii lumii contemporane şi necesitatea învăţării continue

Organizaţii implicate:

  • GRUPUL ŞCOLAR AL. VLAHUŢĂ ŞENDRICENI- ROMÂNIA – promotor-organizaţie de trimitere
  • LYCEE D´ENSEIGNEMENT GENERAL ET TECHNOLOGIQUE AGRICOLE -LEGTA „EDOUARD DE CHAMBRAY–GOUVILLE –FRANŢA –partener - organizaţie de primire

Durata stagiului : 4 săptămâni

Număr participanţi : 10+1

Grup ţintă : 10 tineri în formare profesională iniţială de la diverse specializări şi un profesor însoţitor

Perioada de derulare a stagiului :3 octombrie 2005 - 30 octombrie 2005

Buget aprobat:16.620 EURO

Rezumatul proiectului

Proiectul LdV intitulat „Asimilarea tehnologiilor avansate de valorificare a terenurilor din fermele agricole” a avut ca promotor Grupul Şcolar „Alexandru Vlahuţă” Şendriceni, iar ca organizaţie de primire Liceul Agricol „Edouard de Chambray”-Franţa. Acest proiect de mobilităţi, exerciţiul 2004, a avut ca grup ţintă 10 elevi de liceu tehnologic şi SAM de la diverse domenii/profiluri, aflaţi în formare profesională iniţială, care au efectuat un stagiu de 4 săptămâni de instruire teoretică şi practică la partenerul francez.

Activităţile propriu-zise s-au efectuat în 5 locaţii de stagiu: exploataţiile liceelor agricole „Edouard de Chambray”, „G. Martin” din Neuborg, „Bremontier-Nerval”, liceului horticol din Evreux şi la ferma particulară Chiucourt a domnului M. Pelerin, elevii participând în marea majoritate, prin rotaţie, la aceste locaţii.

Plasamentul a cuprins:

ü Cursuri de pregătire lingvistică de specialitate efectuate de cadre didactice de la liceul „Edouard de Chambray”;

ü Mese rotunde cu elevii francezi, cu oficialităţile locale (primarul) şi cu agenţi economici din zonă despre asemănările şi deosebirile sistemelor de învăţământ din cele două ţări, despre agricultura din România şi cea din Franţa, în perspectiva aderării ţării noastre la U.E.;

ü Pregătire teoretică şi practicăm, specifică domeniului de activitate, împreună cu elevii francezi, realizată în cele 5 locuri de stagiu şi în urma cărora şi-au consolidat şi dezvoltat competenţe specifice domeniului;

ü Vizite de lucru la diverşi colaboratori ai partenerului francez;

ü Activităţi culturale (teatru, vizite la Paris, Versailles);

ü Activităţi sportive;

ü Activităţi în cadrul familiilor elevilor francezi (week-endul din săptămâna a doua).

Tematica proiectului a vizat cunoaşterea şi familiarizarea beneficiarilor cu noutăţile şi inovaţiile în domeniul agriculturii ecologice, a unei ferme zootehnice moderne, a valorificării raţionale a potenţialului şi a tradiţiilor existente în zonă, organizarea şi derularea unui management raţional al exploataţiilor agricole, practicarea unor metode active de protejare a mediului (limitarea fertilizării cu azot, utilizarea chibzuită a fungicidelor, compararea diverselor varietăţi de plante), metode moderne de analiză a solului şi stabilirea structurii culturilor în funcţie de compoziţia şi calitatea acestora.

Rezultatele acestui proiect au constat dezvoltarea, la beneficiari, a competenţelor profesionale în domeniile agricol, zootehnic, industriei alimentare, dezvoltarea competenţelor lingvistice, a abilităţilor de lucru în echipă, a capacităţii de analiză, sinteză şi de autoevaluare precum şi a disponibilităţilor de integrare într-un mediu socio-profesional şi cultural nou. Trebuie subliniate şi rezultatele în domeniul dezvoltării bazei didactice şi a curriculum-ului în domeniile specificate prin realizarea unui film despre stagiu şi a unor auxiliare didactice, ambele vor fi utilizate la cursurile de specialitate ce se vor derula la Grupul Şcolar „Al. Vlahuţă” Şendriceni. Cunoştinţele dobândite în şcoală, completate cu cele dobândite în timpul stagiului vor permite beneficiarilor dezvoltarea unor iniţiative privind utilizarea eficientă a terenurilor din fermele agricole.

Prin acest proiect, relaţiile excelente dintre cele două şcoli s-au dezvoltat, s-au creat premisele promovării inovaţiei pedagogice în activităţile didactică şi profesională. De asemenea, proiectul a contribuit la îmbunătăţirea calităţii actului managerial în cadrul proiectelor de cooperare internaţională şi constituie un exemplu de bună practică în cadrul proiectelor de mobilităţi.

Echipa desemnată de mentorul proiectului împreună cu profesorul însoţitor au asigurat monitorizarea permanentă a derulării stagiului şi evaluarea periodică şi finală a beneficiarilor. Certificarea competenţelor dobândite de beneficiari s-a realizat prin eliberarea certificatelor individuale de stagiu ca urmare a evaluării fiecărui beneficiar (toţi au obţinut calificativul „Foarte bine”).

Diseminarea rezultatelor proiectului s-a făcut prin articole în mass media locală, în revista şcolii, realizarea unui panou special dedicate proiectului, realizarea unui film de prezentare a stagiului care a fost difuzat în cadrul cercurilor de specialitate, a consiliului de administraţie a I.S.J. Botoşani şi la televiziunea locală.

Beneficiarii proiectului au fost:

  1. Moldovanu Ofelia
  2. Popuşoi Elena – Mădălina
  3. Axinte Gina – Roxana
  4. Avasilichioaie Elena – Andreea
  5. Tănăsele Mihaela
  6. Ursuleanu Ana – Maria
  7. Hriţuleac Dumitriţa - Evelina
  8. Bortă Alexandru – Marius
  9. Diţu Răzvan - Silviu
  10. Roşu Gabriel

şi

Aniţă Alina – Daniela - profesor însoţitor

 

 
Specializarea elevilor în tehnici agricole şi agrotehnice PDF Imprimare Email
Scris de George ROTARIU   
Duminică, 11 Aprilie 2010 20:33

Specializarea elevilor în tehnici agricole şi agrotehnice

Promotor: Grupul Şcolar "Al. Vlahuţă”-Şendriceni

Partener: Istituto di Istruzione Superiore “V. Dandolo” Bargnano di Corzano Italia

Durata plasamentului: 4 săptămâni

Perioada: 04-31.10.2004

Localizare: Bargnano di Corzano Italia

Buget: 18500 EURO

Sursa: fonduri Leonardo da Vinci

Obiectivele proiectului pentru cele două unităţi partenere:

§ dezvoltarea relaţiilor de parteneriat şi colaborare între cele două unităţi

§ promovarea inovaţiei pedagogice, a descoperirii şi experimentului

§ popularizarea şcolilor pentru realizarea iniţiativelor de formare

Obiectivele proiectului pentru beneficiari:

 

§ dezvoltarea şi stimularea capacităţilor şi competenţelor profesionale în domeniul agricol

§ ameliorarea metodelor de muncă în echipă, a capacităţilor de analiză şi sinteză

§ dezvoltarea autonomiei de lucru şcolar, a capacităţii de asumare a responsabilităţilor

§ dezvoltarea capacităţii de autoevaluare şi formare culturală

§ creşterea şanselor de integrare pe piaţa forţei de muncă

§ formarea şi dezvoltarea competenţelor de a munci şi trăi într-un nou spaţiu intercultural

§ dezvoltarea competenţelor lingvistice

Rezumatul proiectului

Proiectul cu titlul „Specializarea elevilor în tehnici agricole şi agrotehnice” înregistrat cu numărul RO2003/PL91168/E a avut ca obiectiv efectuarea unui stagiu de 4 săptămâni în Italia la Istituto Professionale per l`agricoltura e l`ambiente „V. Dandolo” di Bargnano di Corzano.

Grupul ţintă a fost format din 10 elevi de liceu tehnologic şi şcoală profesională de la Grupul Şcolar „Al. Vlahuţă” Şendriceni, Botoşani, elevi aflaţi în formare profesională iniţială.

Tematica abordată de proiect a fost formarea stagiarilor în tehnici agricole şi agrotehnice moderne. Stagiarii au fost elevi în formare iniţială la diferite domenii de specializare: agricultură (veterinar, protecţia mediului), mecanică (mecanică agricolă), turism-activităţi conexe.

În timpul stagiului, activităţile de pregătire pedagogică, culturală şi lingvistică, instruirea teoretică şi practică de specialitate a fost realizată împreună cu elevi italieni în fermele partenerului italian şi prin vizite de lucru la agenţi economici din domenii de formare al stagiarilor-parteneri ai acestuia.

Proiectul a avut ca rezultate creşterea competenţelor profesionale, stimularea şi dezvoltarea competenţelor lingvistice, dezvoltarea capacităţilor de analiză şi sinteză, a capacităţii de autoevaluare, de autonomie în activitatea educativă, dezvoltarea capacităţii de lucru în echipă.

Ca plus valoare în inovarea pedagogică, au fost realizate filme pe parcursul stagiului, pe baza cărora se vor crea materiale didactice care să permită utilizarea acestora la cursurile de specialitate din cadrul Grupului Şcolar „Al. Vlahuţă”.

Pentru cele două unităţi şcolare, proiectul a constituit premiza continuării şi dezvoltării relaţiilor de colaborare, a promovării inovaţiei pedagogice prin descoperire şi experimentare. De asemenea acest proiect a condus la creşterea capacităţii de management al proiectelor pentru unităţile partenere şi s-a constituit ca un exemplu de bună practică în cadrul proiectelor de mobilităţi cu tineri aflaţi în formare iniţială.

Echipa de profesori ai şcolii din Bargnano împreună cu cadrul didactic însoţitor au asigurat monitorizarea activităţii stagiarilor şi evaluările periodice şi finale ale acestora.

Rezultatele proiectului au fost analizate la sfârşitul stagiului pentru validarea acestuia. Popularizarea proiectului se va realiza prin articole în mass media locală, în revista şcolii, organizarea unui colaj fotografic şi a unui film de prezentare care va fi difuzat în cadrul cercurilor de specialitate, prin prezentarea proiectului pe pagina de internet a şcolii

Beneficiarii proiectului

  1. Ahriţculesei Ionuţ
  2. Coşmănescu Aurica
  3. Danifeld Liviu Constantin
  4. Buliga Constantin
  5. Ripciuc Ionuţ
  6. Relensche Alina Andreea
  7. Baltariu Florentina
  8. Dupir Ionela Alexandra
  9. Popescu Adriana
  10. Colomei CONSTANTIN Ionuţ

şi

Lungu Carmen Elena- însoţitor

 

 
Mai multe articole..
« ÎnceputAnterior12345678UrmătorSfârşit »

Pagina 7 din 8


Motorizat de Joomla!. Valid XHTML and CSS.