company logo

Prima pagină Activităţi Parteneriate Proiecte derulate sau în curs de derulare FORMARE PRIN PROIECTE EUROPENE LA GSAV ŞENDRICENI
FORMARE PRIN PROIECTE EUROPENE LA GSAV ŞENDRICENI PDF Imprimare Email
Scris de Marius NISTOR   
Sâmbătă, 03 Septembrie 2011 08:16

În perioada 22 – 26 august a avut loc în capitala Sloveniei, la Ljubljana, cursul  „New ways of teaching mathematics and physics – practical and cross-curricular approach” (Noi căi de predare a matematicii şi fizicii – practici şi abordări crosscurriculare).

ljubljana_2011_01
ljubljana_2011_02
ljubljana_2011_03
ljubljana_2011_04
ljubljana_2011_05
ljubljana_2011_06
ljubljana_2011_07
ljubljana_2011_08
ljubljana_2011_09
ljubljana_2011_10
ljubljana_2011_11
01/11 
start stop bwd fwd
Instituţiile gazdă au fost: University of Ljubljana -  Faculty of Mathematics and Physics şi  Diocesan Classical Gymnasium – St. Stanislav's Institution. Au avut drept colaborator University of Education – Schwabisch Gmund, Germany.
Coordonatorii cursului au fost Prof. Dr. Damjan Kobal de la Facultatea de Matematică şi Fizică de la Universitatea din Ljubljana şi Prof. Tine Golež de la Institutul Sf. Stanislav din Ljubljana, iar la prezentarea cursurilor şi seminariilor de lucru au avut colaborator pe Prof. Dr. Simon Zell de la Universitatea din Germania.
Au participat cadre didactice din 7 ţări: Grecia, Spania, Danemarca, Slovacia, Portugalia, Letonia şi România. Printre aceşti participanţi s-a aflat şi profesoara Nicoleta Dohotariu de la Grupul şcolar ”Alexandru Vlahuţă” şendriceni. Participarea a fost posibilă  în urma obţinerii unui grant Comenius de mobilitate individuală pentru formare continuă din partea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale în procent de 70% (www.llp-ro.ro) şi 30% de la Fondul Structural European. Limba de desfăşurare a cursului a fost engleza. Materialele au fost furnizate de asemenea în limba engleză.
Programul de formare „New ways of teaching mathematics and physics – practical and cross-curricular approach” a avut o durată de 40 de ore: 22 de ore de predare şi 18 de ore de lucru pe echipe sau individual. Participarea la curs, lucrul pe echipe şi ateliere a cadrelor didactice din cele 7 ţări europene a contribuit la dezvoltarea de abilităţilor lingvistice, sociale şi nu în ultimul rând la învăţarea de noi metode de predarea matematicii folosind exemple din ştiinţe ( fizică, chimie şi biologie) şi a geometriei, în particular, folosind pe computer aplicaţia GeoGebra şi Logger Pro.
Prin folosirea interdisciplinarităţii în predarea matematicii (matematică, fizică, biologie, chimie, TIC) ar putea să crească interesul elevilor pentru această disciplină care oarecum este una abstractă, ar putea spori colaborarea profesorilor care predau aceste discipline şi prin eforturi comune să conducă la îmbunănătăţirea rezultatelor elevilor.
Odată cu şansa participării la acest curs sper să pot motiva mai bine elevii pentru disciplina pe care o predau, să contribui la creşterea interesului lor pentru tematicile europene şi să-i încurajez pe profesorii de matematică şi ştiinţe să participe la astfel de activităţi de formare.
Costul integral al cursului (activităţii de formare în sine), transportului, cazării şi meselor a fost suportat de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi de către Comisia Europeană.
Cele de mai sus reprezintă punctul meu de vedere, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care acest conţinut este utilizat.

Profesor Nicoleta Dohotariu,
Grupul Şcolar ”Alexandru Vlahuţă” Şendriceni

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Septembrie 2011 08:35 Vizualizat de : 3264 ori
 


Motorizat de Joomla!. Valid XHTML and CSS.